Cum a fost 2009 in materie de lifestyle

BUSINESS Magazin scria la inceputul lui 2009 ca tendintele in materie de lifestyle vor sta sub semnul crizei. Cuvantul de ordine al anului n-a caracterizat insa exclusiv ceea ce s-a intamplat in turism, arte, moda sau gastronomie; din cand in cand, printre norii de furtuna s-au intrezarit si cateva raze de soare.

Anul 2009 a debutat cu lansari de produse care incercau sa exploateze perioada dificila prin care trece economia. De la restaurante si pana la producatorii de electrocasnice, companiile au pornit de la ideea ca in vremuri de recesiune consumatorii urmaresc cu orice pret reducerea costurilor. Whirlpool introducea tehnologii noi care aduc economie de energie, retailerul Asda lansa cel mai ieftin costum din istoria magazinelor (22 de euro), iar puburile britanice inventau meniul de o lira.

Printre discutiile despre criza, au existat companii care au incercat sa zugraveasca perioada neagra a economiei in culori vesele. Deasupra universului gri, casele de bijuterii si creatorii de moda ofereau bijuterii cu diamante, fuste mai scurte, culori vii si materiale care sfidau ideea de austeritate.

Boucheron a lansat o colectie cat se poate de vesela, denumita GaietÈ Parisienne (Bucurie pariziana), inspirata de cele mai faimoase personaje care au influentat l’art de vivre in Paris.Iar Dior a imaginat un spectacol opulent in colectia haute couture pentru primavara-vara 2009. Rochiile realizate din zeci de metri de materiale pretioase au parut desprinse din legendarul spectacol al casei din 1947. Mesajul Dior era clar – s-au dus zilele sicului auster si la moda sunt hainele care imbie la visare.

Cu toate ca analistii previzionau vremuri grele, piata de lifestyle nu a fost amortita, dimpotriva. Comertul cu arta a continuat sa aiba perspectiva. In 2009 s-a deschis Karousel, prima galerie de fotografie de arta din Romania, condusa de Violeta Sarbu, proprietara galeriei, care a renuntat pentru aceasta la functia de director de marketing al retailerului Flanco si la consultanta.

Iar piata culturala s-a dovedit a ramane printre cele mai normale pentru o perioada de dificultati economice: a fost anul Festivalului George Enescu, care incepand de anul acesta a intrat in top 3 european, dupa Festivalul de la Lausanne si la egalitate cu Festivalul de la Salzburg.

Cu un buget de sapte milioane de euro si spectacole sustinute de 185 de solisti si orchestre de talie mondiala, festivalul este unul dintre evenimentele cele mai notabile care au sfidat criza si timp de aproape o luna a atras aproape 100.000 de spectatori.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: