perorație

aș vrea să-mi pun talentul la-ncercare,
să scriu o poezie foarte tare,
dar, cum nu prea am inspirație,
voi face doar o perorație.

căci muza nu vrea să mă ademenească,
la ureche nu vrea să-mi mai șoptească,
iar eu să aștern pe hârtie
tot ce mi-ar șopti ea mie.

unde-a plecat a mea muză?
cred c-a devenit obtuză,
căci de la un timp de vreme
nu mai vine să mă-ndemne.

und’ s-o fi dus, cotoroanța?
căci ea mi-a îndulcit viața,
și-mi spunea că poezia
este dulce ca femeia.

o fi dulce, nu zic nu,
dar pe unde-mi umbli tu,
de mă lași cu ochii-n soare,
fără nici o consolare?

o fi și femeia dulce,
dar tu, muză, und’ te-oi duce?
căci de când n-ai mai venit,
mă simt un om părăsit.

și mă văd abandonat,
ca peștele pe uscat;
fără sevă, fără snagă:
vino muză, vin’ degrabă!

nu mai părăsi poetul,
că-i lipsește stimulentul;
vino și stai lângă mine,
ca să curgă versul bine.

stai alături, stai aproape,
căci dacă mai pleci departe,
atunci, musai, găsesc scuza,
fraților, mi-a plecat muza!

căci și-a tras pe turtă spuza,
și-acum face pe confuza.
s-o fi plictisit, mofluza!?
și-acum, m-a părăsit muza.

dar să știi c-ar fi păcat
să rămân neconsolat,
căci dacă te am aproape
simt o energie aparte.

și-atunci, versul curge strună,
dacă ești tu muză bună,
și stai alături de mine
ca să pun versul în rime.

Lasă un răspuns

