gând hoinar

decât să-ţi spun vorbe multe,
dragă, ştii ce-aş vrea mai bine?
aş vrea să mă laşi odată
să-ţi spun ce simt pentru tine.

şi pe urmă aş mai vrea, dragă,
spune-mi, dacă zici că ştii;
eu să-ţi recit poezii,
iar tu muza mea să fii.

să te duc prin locuri
de nimeni umblate,
pe cărări de munte
necutreierate.

la izvoru’ unde
se adapă cerbul,
şi unde pământul
se-mbină cu cerul.

unde capra neagră
îşi ascunde puii,
şi unde se-nalţă
sus în slavă ulii.

pe creste de munte
omul n-a ajuns,
unde doar acvila
priveşte de sus.

la lăsatul nopţii,
sub bolta de stele,
îţi voi privi ochii
ca două mărgele.

şi privind la lună,
cum e ea stingheră,
eu te am pe tine
dulce baiaderă.1

admirându-ţi chipul
sub clarul de lună,
voi crede că-i Venus
în a ta făptură.

şi din ’naltul cer
voi prinde o stea
şi voi agăţa-o
chiar pe fruntea ta.

voi putea atunci
să-ţi spun vorbe dulci,
că din toate câte
tu ai stea în frunte.

căci întreaga-ţi fiinţă
e înmiresmată,
cu rouă din ceruri
binecuvântată.

scânteieri din stele
văd în ochii tăi,
căci privirea-ţi dulce,
cată ochii mei.

iar buzele-ţi calde
tremură fierbinţi,
freamătă de vraja
tainicei dorinţi.

vor să bea nectarul
altor buze care,
de înfrigurare,
sunt în aşteptare.

de atâta zbucium
şi de frământare,
într-un ritm năvalnic,
nu mai au răbdare.

să soarbă pocalul
ambroziei vieţii,
cât pe lume sunt
anii tinereţii.

vor simţi torentul
polului magnetic,
pătrunse de unda
câmpului electric,

sărutului (pe) care
nu poţi să-l mai uiţi,
şi-l vei ţine minte
ani de-a rându’, mulţi.

dacă aceste versuri
fi-vor lăudate,
atunci, bag de seamă,
că-s interesante.

iar dacă talentu-mi
e de-ncepător,
staţi, nu daţi cu pietre!
în domn autor.

e doar o poezie,
nu-i o blasfemie;
este oare aceasta
vreun mare păcat?

cel ce spune aceasta,
n-a visat vreodat’.
cât despre a pune
versurile-n rime,
n-am de comentat;

unul ca acesta
nu a fost vreodat’
de muză mişcat
şi nici vizitat.

Lasă un răspuns

