atenție!

1. Atentie cand platiti cu cardul!
Undeva la inceputul anului am fost la OMV Coposu sa alimentez cu benzina si neavand cash la mine am platit cu cardul. Cand m-am dus la ghiseu vanzatorul mi-a luat cardul l-a trecut printr-un POS identic cu unul normal si mi-a inmanat un terminal, pe care scria Raiffeisen, ca sa introduc codul PIN.

Dupa ce am introdus codul PIN acesta a luat terminalul si l-a pus pe ghiseu.
Dupa un minut mi-a spus ca nu a functionat tranzactia si sa mai introduc inca odata codul PIN.
De data asta el a trecut cardul prin POS-ul bancii si tranzactia s-a efectuat cu succes.
Numai ca, prima data, el mi-a copiat banda magnetica a cardului si de asemenea codul PIN.
Asta s-a intamplat undeva la inceputul anului pe 5 Ianuarie.

Vineri, cand m-am uitat in cont am avut surpriza sa vad ca tocmai ridicasem numerar de la Londra.
Se pare ca mi-au reprodus cardul si l-au folosit pentru ridicari de numerar.

Norocul meu a fost ca am sesizat din timp ridicarile de numerar si am reusit sa blochez cardul.

Paguba a fost destul de mare si banca oricum nu te despagubeste deoarece e PIN based transaction
In concluzie daca cineva iti spune ca nu a functionat tranzactia si-ti spune sa mai introduci inca o data codul PIN, atunci trebuie sa-ti arate un bon pe care scrie motivul din care nu a fost acceptata prima data tranzactia.

2. Atentie la mobil!
Daţi-mi voie să vă atrag atenţia asupra unei noi forme de înselătorie, apărută de curând, şi care, din păcate ne-a atins şi pe noi în Europa.
Mecanismul înşelătoriei este următorul: pe telefonul mobil apare o înştiinţare privind un apel nepreluat.
Înştiinţarea poate apărea chiar fără ca telefonul să fi sunat vreodată.
Dacă proprietarul telefonului, văzând de ce număr e vorba, iar dacă acesta incepe cu +39…, +390….,+391…., +392…, +393…, +394…(în cazul depistat de noi era numărul +393193260045 +393193260045 ), îl sterge imediat nu se va întâmpla nimic.
Dar dacă sună la acel număr va deveni victima infractorilor.
În cazul concret, titularul telefonului a sunat la numărul respectiv, nu a mai avut posibilitatea să întrerupă convorbirea, costurile înregistrate pe factură depăşind 2000 de euro.
Din informatiile primite de la Ministerul de Interne e vorba de mai multe astfel de cazuri.
De aceea vă rog, în ideea prevenirii altor cazuri, transmiteţi această informaţie cât mai multor oameni.

Informația este primită din sursă foarte credibilă.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: