Obiectele dorinţelor sexuale în Japonia: maşini de masturbat şi frânghii erotice

Vibromasoarele imită siluetele divinităţilor bisexuale

Vibromasoarele imită siluetele divinităţilor bisexuale

În Japonia, obiectele sexuale reflectă o tradiţie spirituală şi estetică milenară. Lucrarea ‘Obiectele dorinţelor sexuale în Japonia’ inventariază 108, ca şi cele 108 slăbiciuni umane conform tradiţiei budiste. Pentru japonezi, există 108 slăbiciuni umane şi de aceea, în noaptea de Anul nou clopotul bate de 108 ori, pentru purificare.

Ca omagiu adus tradiţiei budiste, ziarista franceză Agnes Giard, specializată în practici sexuale, a ales 108 obiecte japoneze în ultima sa carte. Blogger pentru site-ul web al cotidianului francez Libération (unde are un jurnal dedicat erotismului), pasionată de multă vreme de Japonia, Agnes Giard prezintă în lucrarea sa un catalog surprinzător al jucăriilor sexuale, gadgeturilor, articolelor de menaj, cosmeticelor, talismanelor şi amuletelor, relatează ziarul elveţian Le Temps.

Sunt de tot felul în acest catalog, maşini de masturbat, o gheară de pisică care atrage amorul, o cremă pe bază de găinaţ de privighetoare, săgeata care ucide demonii, bomboane sub formă de mucus, frânghii erotice, supe de tăiţei din silicon, un lubrifiant parfumat cu aromă de transpiraţie de funcţionară, un căluş în formă de raţă, precum şi falusuri şi păpuşi pentru ‘celibatari’.

Inventarul, care nu este deloc vulgar, ar putea fi anecdotic. Dar descrierea minuţioasă a acestor instrumente ale plăcerii lasă să se întrevadă relaţia japonezilor cu lumea obiectelor. O relaţie marcată de istorie, de mituri, de tradiţie animistă şi budistă.

Vibromasoarele imită siluetele divinităţilor bisexuale care păzesc unele sanctuare. ‘Pernuţa broască’ este o păpuşă gonflabilă cu picioarele ridicate şi cu sexul vizibil. Ea evocă batracienii din pământ ars care îi întâmpină pe vizitatori la intrarea în casele sau locurile de pelerinaj, semnificaţia în japoneză fiind aceea de ‘revenire acasă, la mamă, la paradisul de origine’.

Majoritatea celor 108 obiecte poartă amprenta unei tradiţii milenare care face cu greu o separare între cultură, religie şi erotism. Dubla influenţă a animismului shinto şi a budismului a animat complet lumea obiectelor, facilitând un raport afectiv cu lucrurile. Acestea vorbesc, reconfortează sau ameninţă, se transformă câteodată în monştri: poveştile populare şi filmele fantastice sunt populate cu farfurioare, paravane sau umbrele care se metamorfozează noaptea pentru a perturba ordinea stabilită.

Cu cât aceste obiecte-partener sunt mai noi, mai inedite, mai des înlocuite, cu atât devin mai puternici proprietarii lor. Atracţia irezistibilă a ‘shinhatsubai’ (‘noul produs’) alimentează desigur impulsurile supraconsumatoare ale japonezilor. Dar serveşte, de asemenea, cauza meseriaşilor, a tehnicienilor şi inginerilor care se străduie să conceapă neîntrerupt noi androizi din silicon sau jucării sexuale cu forme improbabile. Majoritatea acestor instrumente ale plăcerii rămân trei luni în cataloagele caselor specializate şi dispar la fel de repede cum au apărut. Altele au un succes durabil. Agnes Giard afirmă că unele modele de vibromasoare de unică folosinţă, precum cele propuse în ‘love hotels’ din Tokyo sau din altă parte, s-au vândut în 600 milioane de exemplare.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: