Frumoasa lumii (poem)

Frumoasa Lumii

Vreau aşadar să povestesc
întâlnirea mea cu Frumoasa Lumii.
La balul din vis.
Trupul ei era de o pulbere albastră
Şi părul ei, cum e spicul în vară.
Geana ei, zăpadă subţire. Şi ochii!
Ochii ca două flori de cais.

Se prefăcuse în lebădă. Îşi pusese aripi şi zbura.
Pasărea era cu totul de aur în lumina candelabrelor. Era măiastră!
Ştiam că un vers de voi rosti
Ca o torţă de ceară
la balul acela, va lumina.

Mare era şi Carul rânduit pe boltă
Cu mare meşteşug părea el a-mi grăi.
Cât o zare de chibrit, soarele
mi-a suflat şi el numele ei. N-am să neg.
Numai că eu, pe atunci
Nu aveam de-a face cu lauda semnelor
Şi nu i-am aflat aşadar, atunci, numele întreg
şi nici în prezent nu i-l voi şti.

„A trebuit să îţi spun, – ciripea de departe
nu eu sunt crăiasa acestui bal.
Nici tărâmul din care vin, nu e fără de moarte…
Când va suna tare din corn
crainicul la sfârşit…
Să mă iei de aici. Oriunde.
Oriunde nu va fi nici picior de licorn”
Nu mă întrebaţi. Ca-n burta unui chit,
O undă rece îmi învălui trupul. Ca piatra
glasul mi-a amuţit.
Priveam buimac cerul. Cum i se sfâşia pânza.
Nu înţelegeam, cine acolo sus, sus de tot
pe Carul abia zărit;
conducea plugul şi grapa
şi nici n-am luat aminte
spre sfârşitul balului din vis,
invazia de lăcuste, cât frunza.

Dar mai mult,
nu pot eu să vă spun.
Trădarea îşi făcuse aripă şi zbura spre amurg.
Aşa se întâmplă şi cu râurile
care numai şi numai spre vale şi înspre mare
mai mult în tăcere, ele curg.
Ca şi lebăda mea la plecare.
Aţi ghicit. Era ea. Frumoasa Lumii!
Mă chinuiam să aflu tâlcul poveştii
căutam înfrigurat
cenuşa şi boabele de grâu, cartuşele vânătorului
cu care să însemnez poteca. Decis.
„Eşti singură şi în preajma morţii…
Să scurtăm prin pădure, am strigat”
„Dar şi pădurea e primejdioasă!”-
mi-a răspuns ea dând din aripe.
Şi avea un zbor prea precis.

Mare este Carul rânduit pe boltă şi-acum
Una peste alta,
cu mare meşteşug pare şi-acum a-mi grăi.
Azi văd cine acolo sus,
conduce plugul şi grapa.
Aici, împins de toate furtunile,
pe pământ readus,
multe înţeleg eu acum. Multe.
Ascultaţi bine. Nu vi se pare, dinspre munte
că în curând o pasăre prefăcută în lebădă
va începe să cânte?

Lasă un răspuns

