Sa imbatranim DE-O Proba..de Marin Sorescu

Hai sa intram în aceasta cetate, din pura curiozitate. Adică pentru o zi fiecare copil mic sa-și fie lui însuși bunic. Sa-și spună povesti si singur sa-si dea plin de gravitate sfaturi, pe care tot sa le creadă în taina fleacuri. Deci, astăzi, n-o sa ne mai scapere pe nici un drum picioarele: stam și zicem ca ne dor salele. Of, eu simt creștetul parca-mi cresc din el cuie și mai am alt junghi tocmai la mama dracului, în călcâie. Nu știu, ați remarcat offfftatul?
Bătrânețea începe, așadar, o data cu văitatul. Iata-ne într-o lume fermecata pe lângă care povestea pare seacă și adevărata. Din copii, am devenit dintr-o data moși și strămoși și purtam galoși. Am văzut in viata atat de multe, încât, ca sa nu le uitam, ne-am făcut noduri în ridurile de pe frunte. Va sa zica, soarele acolo apune și dincolo răsare iar apa curge numai de la deal la vale . Am învățat ghinionul nostru pe brânci, de când eram tanci. De aia la toate lucrurile bune sau rele puteam da acum din cap cu intelepciune. Ioane, tu ma auzi? Vorbim cam tare, sa zicem ca suntem surzi.Ne-a rămas nasul numai pentru zile mari și trebuie sa-i punem și lui ochelari .Pielea de pe mâini s-a cam bătucit și ne trebuie o pereche de ochelari și pentru pipăit.
Dar ne-au intrat niște lacrimi în ochi și ne strâng,iar bunicii noștri adevărați,știți și voi niciodată nu plâng.Uite,tocmai răsare în fereastra luna-sa le dam hainele înapoi și sa le sărutăm mana.Si sa le spunem ca asa cum sunt,sunt cei mai grozavi de pe pământ .Ca din barba lor alba și mare mare izvorăște numai liniște și împăcare .Dar sa nu le spunem ca am fost și noi bătrâni într-o doară ,dintr-o dimineață pana într-o seara .
Iute înapoi la copilărie, sa întinerim. Si sa plângem acolo cât poftim.
fragment

Lasă un răspuns

